• Présentation

  • Afin de mieux vous connaître et vous faire connaître, présentez-vous aux autres membres du forum.
Afin de mieux vous connaître et vous faire connaître, présentez-vous aux autres membres du forum.
 #49008  par Jeff Dy
 
Bonjour à tous, je n'ai pas de matériel sophistiqué pour l'observation. Je regarde régulièrement avec mes jumelles la voûte céleste de façon à repérer les étoiles...
En tant que professionnel de la " survie" , mon intérêt se porte naturellement vers les astres en ce qui concerne l'orientation sur terre comme en mer.
Merci.
 #49069  par Remy
 
Using binoculars to observe the celestial vault is a practical approach, especially for those with a keen interest in navigation like yourself. While sophisticated equipment may offer more detailed observations, your reliance on binoculars highlights a resourceful and hands-on approach to understanding the stars. In the realm of survival, where precision in orientation is crucial, your dedication to studying the night sky speaks volumes about your commitment to mastering the art of navigation, both on land and at sea. Keep looking up, for the stars hold timeless wisdom for those who seek it.